Lecția 7: Unghiuri - calcule cu măsuri

(Durata: 1 oră)

Scop

Elevii analizează diferite configurații geometrice și efectuează calcule cu măsuri de unghiuri.

Efectuarea de calcule cu măsuri de unghiuri.

Competențe specifice

Neînțelegeri / greșeli tipice

Elevii greșesc frecvent la scăderea dintre două măsuri de unghiuri sau la împărțirea unei măsuri la un număr natural nenul dacă nu fac transformări din grade în minute sau din minute în secunde.

Marea idee

Există modalități variate de a calcula măsura unui unghi.

Note

Analizând exemple practice, elevii descoperă că unele unghiuri se pot determina prin calcul, nu prin măsurare. Ei exersează calcule cu măsuri de unghiuri și descoperă intuitiv, la exercițiul 2 de pe fișa de lucru, proprietatea referitoare la suma măsurilor unghiurilor unui triunghi.

Intro

 

Cuprins

Reamintiți tipurile de unghiuri învățate utilizând wordwall

Prezentați exemplele din Fișa 1 și transformați-le în sarcini de lucru din care să reiasă posibilitatea determinării prin calcul a unor măsuri de unghiuri.

Pentru a face legătura cu lecția anterioară, propuneți figura:

Solicitați elevilor să completeze tabelul:

Dar dacă am fi avut următoarea figură, cum l-am fi aflat pe x?

În Fișa 2 sunt alte exemple de configurații geometrice care conduc la calcule cu măsuri de unghiuri.

Am văzut că a măsura un unghi înseamnă a măsura deschiderea dintre cele 2 laturi și nu lungimea acestora (laturile unghiului fiind semidrepte). Unitatea de măsură este gradul sexagesimal. Un grad are 60 minute (1o = 60’), iar un minut are 60 secunde (1’ = 60’’).

Prezentați exemple de adunări și scăderi cu măsuri de unghiuri exprimate în grade și minute, înmulțiri cu un număr natural, împărțiri la un număr natural.

Încheiere

Evaluarea formativă se va realiza cu ajutorul jocului didactic Bingo. Profesorul scrie sau proiectează exercițiile propuse, pe care elevii le rezolvă individual sau în perechi. Ei au grile diferite, pe care bifează rezultatele exercițiilor propuse de profesor. Câștigă elevul care bifează primul o linie, o coloană sau o diagonală.

Temă: exerciții din manual sau din auxiliar) sau digital (teste de pe platforma asq.ro)

Extra (studiu independent)

Teste (ASQ): test 1, test 2, test 3, test 4;

Autori

Liliana Olărașu, Mihaela Ionescu

Categorii

Clasa a V-a, Elemente de geometrie

Material realizat sub licență Creative Commons 4.0 CC BY-NC-SA Atribuire-Necomercial-Partajare în Condiții Identice (puteți folosi materialul gratuit cu menționarea sursei)

Echipa Aspire Teachers