Din 2019, deschidem seria de webinarii pentru toți profesorii preocupați de formarea lor continuă. Într-un webinar, profesori, consilieri și studenți descoperă în aproape 1h30’ instrumente, idei, aplicații și cercetări pe marginea celor mai importante teme din educație, de la pedagogie modernă și dezvoltare personală la psihologie și neuroștiințe. Printre invitații din anii trecuți se numără psihologi, profesori, traineri și coachi, antreprenori și profesioniști cu inițiative de impact, precum: Oana Moraru, Ovidiu Pânișoară, Mihaela Feodorof, Amalia Sterescu, Doug Mader, Daniela Vișoianu, Cătălin Stoica, Mirela Tanc și alții.

Seria de webinarii Aspire Teachers

Webinar 11 feb UbD

Webinar: Cum să gândești evaluarea finală încă de la început de semestru? (intro în Understanding by Design), Cu Ana Clara Grecu, Daniela Buna, Simona Holubeanu (înv. primar) și Laura Borbe (prof. științe socio-umane)
Abia a început semestrul și nouă ne arde de... evaluare finală? În webinarul de joi, 11 februarie 2021, veți descoperi cadrul "Understand by Design" care vă ușurează munca și vă ajută să prioritizați competențele și marile idei cu care vor rămâne elevii după o unitate de învățare. Veți descoperi alături de cele 4 invitate și moderatorul webinarului, Măriuca Morariu, director executiv Aspire Teachers:
- cum poți planifica o unitate pornind cu finalul în minte: măsurarea înțelegerii prin proiecte/sarcini autentice, cât mai aproape de viața reală,
- cum a funcționat un proiect integrat (istorie, geografie, civică) la primar, conceput de o echipă formată din trei învățătoare (Ana Clara Grecu, Daniela Buna, Simona Holubeanu),
- cum a funcționat o unitate tematică la filosofie la liceu, gândită de profesoara Laura Borbe,
- ce avantaje și limite are cadrul prezentat,
- ce instrumente puteți adapta direct în propria activitate pentru a face învățarea relevantă și autentică.

 

Webinarii din anii anteriori

Webinarii mirela alexandra.png

Webinar: Competențe-cheie la școlarii mici în mediul online - citit-scris și STEAM
Joi, 3 decembrie 2020, de la 17.30 organizăm ultimul webinar de anul acesta dedicat profesorilor pentru învățământ primar. Punem accentul pe formarea competențelor de citit-scris la clasa I și STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Maths) pentru clasele III-IV. Carmen Alexandra Miricioiu, formator, ambasador Hour of Code, eTwinning și membră a hub-ului Aspire Teachers, arată cum a reușit să creeze rutini online pentru a deprinde elevii cu cititul și scrisul de la distanță, folosind un mix de instrumente, precum Whiteboard, WordArt, Jigsawplanet și manuale digitale. Mirela Spiță, laureată Merito 2020, membră Aspire Teachers din 2016, vine cu exemple de activități precum experimente concentrate pe competențe STEAM, dar și oportunități și limite în evaluarea online a acestora.

Evaluare online webinar 2

Webinar: Evaluarea la clasele primare: portofoliu, fișe și jocuri
Joi, 19 noiembrie 2020, de la 17.30 continuăm seria de sesiuni online interactive pe tema evaluării online la clasele mici cu trei profesoare pentru învățământ primar, Didina Botgros, Adina Stratulat și Irina Vasile. Descoperim practicile prin care evaluează competențe la limba și literatura română, mate și științe pentru elevii lor, folosind Wizer, Google Classroom, Liveworksheets și jocuri online.

Webinar Ema Carmina
Constantin Caroline webinar

Webinar: În conversație cu profesori-lider din Norvegia și Germania
Vineri, 11 septembrie, de la 17.00 intrăm în dialog cu doi profesori care au trecut prin experiența începerii anului școlar, Caroline Lewis-Jones, lider de dezvoltare la Birralee International School din Norvegia și Constantin Lomaca, Directorul departamentului de Științe la Franconian International School din Erlangen, Germania. Întâlnirea va fi sub forma unei discuții facilitate despre modul cum s-au adaptat școlile din alte țări la contextul pandemiei, de la comunicarea cu autoritățile și organizarea fluxurilor în școală până la adaptarea curriculei și starea emoțională a profesorilor și elevilor. Prima parte a discuției cu Caroline va vea loc în engleză, iar a doua va fi în română. La final vom avea o rundă de întrebări și intervenții din partea participanților despre pregătirea pentru începerea anului în context național.

Webinar: Evaluarea la clasele primare prin proiect și teste online
Marți, 3 noiembrie, de la 17.30 ne inspirăm din practica a două profesoare pentru învățământ primar, Ema Patrichi și Carmina Trâmbițaș Vakulovski pentru a răspunde la întrebări legate de evaluarea la clasele primare, indiferent de scenariu: ce, cum și prin ce metode măsurăm progresul elevilor în funcție de obiectivele planificate? Ema va prezenta cum a planificat un proiect interdisciplinar și cum a măsurat pe parcurs și la final rezultatele, iar Carmina va povesti despre integrarea testelor online și cum încurajează auto-evaluarea și evaluarea elev-elev.
Înscrierile au depășit numărul de locuri de pe platforma Zoom, dar toți cei interesați au acces la evenimentul de pe Facebook live.

Flipped classroom webinar
Webinar Olimpia Mesa.png

Webinar: Clasa inversată. Lecții și reflecții, cu Claudia Chiru & Laura Borbe
Pe 2 septembrie, de la 17.00, Claudia Chiru și Laura Borbe deschid conversația despre flipped classroom, cu exemple din practică și propuneri despre ce face clasa inversată să funcționeze, care sunt limitele și cum poate fi folosit acest model pedagogic în învățarea hibridă (blended learning), pentru elevi din toate ciclurile de învățământ. Întâlnirea are loc pe Zoom, cu participanți pre-înscriși. Încurajăm contribuțiile și întrebările participanților într-o conversație online facilitată la finalul căreia cât mai mulți dintre cei prezenți să poată adapta ideile și instrumentele propuse în activitatea proprie.
Am închis înscrierile, mulțumim pentru interes! Vom publica rezumatul și exemplele discutate într-un articol cuprinzător la Noutăți.

Webinar: Predă precum învață oamenii (organizator: asociația AVE în cadrul #AVEnturacunoașterii)
Președintele Instructional Design, Olimpia Meșa coordonează o companie care a produs și livrat sute de programe educaționale de succes, fiind expert și consultant principal în proiectarea programelor de învățare bazate pe modul de funcționare a creierului. Webinarul pune în prim plan șapte cărămizi ale învățării eficiente: excelența (cum o definim pentru fiecare etapă de dezvolare a copilului?), implicarea (cum poate fi creată și menținută în clasă?), scopul (cum influențează marele “de ce?” învățarea), etica și sustenabilitatea (cum luăm deciziile etic și pe termen lung), motivația (cum ne ajută să facem un design de învățare mai bun), atenția (cum o evidențiem?) și memoria (cum o îmbunătățim?).

webinar bogdan dirjan
Webinar Oana Moraru

Webinar: Disciplina mentală. Cum să fim eficienți în timpul școlii de acasă, cu Bogdan Dîrjan
Recomandat: profesorilor din toate ciclurile de învățământ, părinților

Bogdan Dirjan este consultant Ascendis, liderul pieței de training și consultanță în domeniul dezvoltării organizaționale. Are 15 ani de experiență în vânzări, marketing, business development în companii din domeniul financiar-bancar și retail, unde a condus echipe și proiecte la nivel național și internațional. A dezvoltat un program de training și dezvoltare care abordează subiecte legate de inteligența emoțională, neuroștiință, psihologie pozitivă, mindfulness, managementul stresului și dezvoltare personală, totul având la bază o abordare științifică. Bogdan are o abordare echilibrată între formare, coaching, consultanță și micro-învățare. El consideră că performanța unei organizații depinde de nivelul de aptitudini al oamenilor si de valorile lor, de mediul de lucru și de calitatea proceselor implementate.
Bogdan este absolvent al Academiei de Studii Economice – Facultatea de Management și INSEAD Management Module, unde s-a concentrat pe cursuri de coaching și psihologie pozitivă.

Webinar: Comunicarea online cu elevii - cum arată învățarea de acasă, cu Oana Moraru
Recomandat: profesorilor din toate ciclurile de învățământ

Oana Moraru este profesor, învățătoare și fondatoarea Școlii Helikon din Călărași. Absolventă a Liceului Pedagogic București și a Facultății de Litere, Universitatea București, are o experiență de 20 de ani în învățământul privat și a sprijinit zeci de școli și grădinițe în procesul de autorizare și acreditare, încă din anul 2000. A format și consiliat echipe de profesori și educatori, a alcătuit oferte educaționale, programe alternative și sisteme de monitorizare a progresului școlar. Oana este formator și consultant educațional, coordonatoarea platformei Vocea Părinților și autoarea a numeroase articole despre școala românească și reformarea sistemului nostru educațional. Conduce în București un centru educațional în care sunt pilotate mijloace și strategii didactice moderne pentru preșcolari și ciclul primar. De doi ani desfășoară conferințe săptămânale cu părinți și profesori în toată țara, contribuind la reformarea mentalităților noastre despre relația profesor-elev, învățare și succes școlar. Se implică zi de zi în consilierea părinților despre traseul școlar al copiilor și în formarea echipelor de cadre didactice din sistemul public și privat.

Constantin Lomaca webinar

Webinar: De la mirare la gândirea vizibilă, cu Constantin Lomaca
Recomandat: profesorilor din toate ciclurile de învățământ
Constantin Lomaca este liderul Departamentului de Ştiinţe la Franconian International School (TheFIS), în Erlangen, Germania. Absolvent al Facultății de Geologie din cadrul Universității București, Constantin a urmat studii post-universitare în științe la University of Technology Sydney și s-a specializat în Bacalaureat Internațional la Melbourne University. A susținut prezentări pe teme educaționale la conferințe internaționale (Visible Learning-Brisbane, Association of German International Schools-Hanovra, Educational Collaborative International Schools-Copenhaga). A fost profesor și membru fondator al Școlii românești din Sydney, coordonând programul în limba română la radio 2RRR din Sydney.Predă chimie, biologie, fizică, filosofie pentru copii, teoria cunoașterii și perspective globale. Din 2018 este invitat al organizației Teach for Romania și ține ateliere care inițiază profesorii într-o varietate de strategii la clasă pentru învățare eficientă.
Constantin este câştigătorul categoriei „România educată” în cadrul Galei Premiilor Revistei CARIERE 2018. A publicat articole pe teme educaționale în Contributors, Republica, Tribuna Învățământului și pe blogul său, clomaca.edublogs.org.

Webinar Jo Ilie

Webinar: Storytelling, cu Georgiana Ilie
Georgiana Ilie este Chief Operating Officer la Media DoR (Decât o Revistă, Școala9, The Power of Storytelling). De-a lungul timpului, a scris despre diferite subiecte, de la demografie și îmbătrânirea populației, la cultură, sănătate, educație și servicii de urgență. Recent a arătat într-un articol care a făcut înconjurul lumii ce se va întâmpla în București la următorul cutremur semnificativ și cât va dura până viața va reintra în normal. Orașul vulnerabil a primit premiul juriului la competiția Superscrieri în 2017 și a coagulat o mișcare activistă de pregătire și reziliență la cutremur. Între 2017 și 2019 a fost redactor-șef la Școala9, o publicație dedicată educației preuniversitare care a dus jurnalismul despre educație dincolo de știrile despre ce mai spune ministrul. Din 2012 ține cursuri de storytelling pentru profesioniști din diferite domenii.

 
Maria Hegyi webinar
Webinar Domnica Petrovai 30 nov 2019.png

Webinar: acCES în școală și comunitate. Provocările integrării copiilor cu cerințe educaționale speciale. Cu Maria Hegyi
Maria este profesor de sprijin, logoped și psiholog clinician, cu 17 ani de experiență în sistemul de învățământ public special. Este absolventă a ultimei generații tradiționale a Școlii Normale ieșene și ar fi putut deveni profesoară de matematică, dar și-a îndreptat curiozitatea către soluții psihopedagogice realiste și funcționale în educația pentru copiii cu nevoi speciale. Au trecut pe la cabinetul său și prin școală copii cu autism, hipoacuzie, deficiență neuromotorie, boli genetice rare, copii cu implant cohlear, deficiență mintală, ADHD, tulburări emoționale, dislalii și tulburări de învățare. Dialogul său interior are mai mereu ca temă situațiile de conflict sau vulnerabilitate care apar în jurul elevilor cu CES, profesorii și părinții acestora, iar meseria și-o face alergând pe holuri de la clasă la clasă, de la diriginte la director, pentru a consilia, a concilia, și a fi vocea copiilor speciali. Când lucrează cu ei, e accesibilă, jovială și folosește erorile sau răspunsurile naive ca metode didactice.

Webinar: Wellbeing în școli, cu Domnica Petrovai
Pe 20 noiembrie, de la 19.00, al doilea webinar Aspire Teachers o are ca invitată pe Domnica Petrovai, psiholog clinician și psihoterapeut, fondatoarea companiei Mind Education și a Școlii pentru Cuplu. Domnica are o experiență de peste 20 de ani în consilierea și psihoterapia familiei și terapia cuplului. Este autoarea cărții Iubește și fii iubit/ă. Aproape totul despre relația de cuplu. Domnica este consultant și trainer pentru companii private și școli care susțin relațiile sănătoase și bunăstarea emoțională a copilului, familiei și cuplului și care promovează relațiile sănătoase la locul de muncă. Domnica sprijină școlile în procesul de transformare, mai ales la nivel emoțional și relațional. Este alături de cei care cred că au determinarea, puterea și resursele pentru a-și clădi relații de încredere în școală și o altfel de relație cu copiii și părinții.

Webinar Mirela Oprea 24 oct 2019.png

Webinar: Dream Management, cu Mirela Oprea
Recomandat: profesorilor din toate ciclurile de învățământ, părinților

Mirela Oprea este licenţiată în psihologie şi ştiinţele educaţiei şi doctor în cooperare internaţională şi politici de dezvoltare durabilă. Încă din adolescenţă a lucrat în proiecte sociale, pentru a ajuta copiii dezavantajaţi din România. A lucrat pentru unele dintre cele mai importante organizaţii non-guvernamentale din România, din Italia şi din Belgia. Astfel, a recrutat şi a coordonat sute de voluntari, a contribuit la formularea şi îmbunătăţirea politicilor publice din peste 10 ţări, a creat programe de formare la care au participat sute de persoane şi, din perspectiva de consilier filantropic, a ghidat oameni spre a face binele. Din octombrie 2018 îşi dedică întreaga energie proiectului Dream Management, prin care ajută oamenii să îşi realizeze visurile. Face asta prin programe de grup şi sesiuni individuale, ea fiind şi coach şi consilier format la şcoli din România, Italia şi SUA. Mai multe despre Mirela pe PaginadePsihologie și Euractiv.