Clasa inversată presupune o structurare diferită a învățării: elevii parcurg individual instrucțiuni și sarcini înainte de oră, apoi revin în clasă pentru a aprofunda prin colaborare și sprijin direct din partea profesorului. Articolul explică pașii și întrebările de ghidaj care asigură coerență pedagogică într-un proces de predare centrat pe elev.
Read MorePeste 250 de profesori au explorat împreună modelul pedagogic flipped classroom, alături de Claudia Chiru și Laura Borbe. Articolul explică originile și principiile acestei abordări de învățare mixtă și arată cum poate fi aplicată la toate nivelurile de școlaritate. Un cadru care pune accent pe pedagogie și pe sprijinul individualizat al elevilor.
Read MoreEvaluarea nu trebuie să fie doar un moment stresant de final de modul. Studiile arată că progresul real apare atunci când evaluarea devine un proces continuu, orientat spre învățare, susținut prin feedback constructiv. Articolul sintetizează ideile-cheie și propune practici prin care profesorii pot transforma evaluarea într-un instrument de creștere autentică.
Read MorePeste 200 de profesori au participat la webinarul susținut de Olimpia Meșa, autoarea cărții Cum învață oamenii?. Evenimentul a explorat principii fundamentale despre creier care pot transforma designul lecțiilor: de la implicarea prin descoperirea scopului, la motivație, atenție, memorie și etică. O întâlnire despre cum putem construi învățare autentică.
Read MoreProfesorii Aspire Teachers au împărtășit lecțiile învățate din perioada școlii online: testarea platformelor digitale, noi rutine de lucru și implicarea surprinzătoare a elevilor. Deși procesul nu a fost perfect, a adus descoperiri valoroase despre autonomie, conectare emoțională și crearea unui climat relaxat, unde joaca și împărtășirea autentică susțin învățarea.
Read MorePandemia a mutat școala în mediul virtual, iar profesorii au fost nevoiți să se adapteze rapid. Articolul prezintă soluții practice și resurse gratuite pentru organizarea lecțiilor online, alături de recomandări pentru planificare eficientă. Chiar dacă interacțiunea din clasă nu poate fi înlocuită complet, învățarea la distanță devine posibilă cu motivație și răbdare.
Read MoreDupă prima parte dedicată memoriei și factorilor care influențează performanța, continuăm explorarea cursului „Știința învățării” de la Columbia University. Această secțiune se concentrează pe motivația elevilor și pe strategiile de predare-învățare validate de cercetare. Articolul sintetizează ideile-cheie și oferă practici aplicabile imediat în clasă.
Read MoreCursul online gratuit „Science of Learning” de la Columbia University sintetizează cercetări interdisciplinare despre cum învață oamenii. În prima parte, accentul cade pe rolul memoriei și al mentalității în procesul de învățare. Articolul prezintă ideile esențiale și notițe aplicabile, utile profesorilor care vor să integreze științele cognitive în practica lor.
Read MoreAl doilea webinar Aspire Teachers l-a avut invitat pe psihologul și psihoterapeutul Domnica Petrovai. Peste 140 de profesori, directori, consilieri și părinți au participat la o sesiune dedicată reconectării și stării de bine în școli. Întâlnirea a oferit reflecții și instrumente practice pentru a sprijini sănătatea emoțională a profesorilor și elevilor.
Read MoreAproape 100 de profesori au participat la primul webinar Aspire Teachers de dezvoltare personală, susținut de Mirela Oprea, life coach și consilier filantropic. Evenimentul a explorat metoda COPIL și ideea că „scopul în viață” este un medicament universal, validat științific, care sprijină sănătatea, reziliența și energia celor care își urmează visurile.
Read More