Profesoară de matematică în Ariceștii Rahtivani și Mănești, Mihaela Stănescu predă de 13 ani și lucrează cu elevi din contexte diverse. Deși se confruntă cu dificultăți legate de motivație și rezultate la examene, crede în forța învățării autentice și caută modalități prin care elevii să transforme frustrarea în progres și mândrie pentru efortul depus.
Read MoreProfesor tânăr de matematică la Liceul Tehnologic „Johannes Lebel” din Tălmaciu, Robert Piloiu și-a descoperit vocația încă din liceu, prin voluntariat și mentorat. Absolvent cu rezultate de top la titularizare, predă la patru clase de gimnaziu și folosește proximitatea de vârstă pentru a construi relații autentice cu elevii, învățând permanent de la colegi și mentori.
Read MoreLorena Ilin, absolventă de Electronică și Telecomunicații, a descoperit vocația pentru educație după ce a început să ofere pregătiri la matematică elevilor care nu au promovat Bacalaureatul. Motivată de progresul lor, s-a format pedagogic și a fondat la Slatina un centru privat de pregătire, unde a predat matematică și a sprijinit elevii alături de alți profesori dedicați.
Read MoreCu peste 30 de ani la catedră, Pompilia Mihai predă matematică la gimnaziu și liceu la Comarnic. Inspirată de propriii profesori, și-a descoperit devreme vocația și pasiunea pentru a-i ajuta pe alții să înțeleagă matematica. În predare integrează aplicații financiare, investigații statistice și abordări vizuale care fac învățarea mai clară și relevantă pentru elevii de azi.
Read MoreCu 25 de ani de experiență și un parcurs prin șapte școli din patru localități, Corina Oțelea predă matematică la gimnaziu în Ploiești. Participantă în programul DataMathLab, testează constant resurse noi și apreciază că o lecție bună e aceea care stârnește întrebări autentice din partea elevilor, semn că interesul și înțelegerea au fost atinse.
Read MoreCristina Ștefan predă matematica la gimnaziul din Ghimbav, școala unde a fost și elevă. Participantă la programul DataMathLab, caută permanent metode prin care să mențină interesul elevilor și să le transmită pasiunea pentru învățare. Îi provoacă să exploreze conceptele matematice în profunzime, nu doar să le memoreze, creând contexte de descoperire autentică.
Read MoreCu trei decenii de experiență la Liceul Pedagogic „Andrei Mureșanu” din Brașov, Ana-Maria Șendroiu predă matematica și formează viitori profesori. Participantă la DataMathLab, povestește despre provocările întâlnite și despre cum transformă experiența de predare pentru a readuce elevii aproape de matematică, printr-o abordare centrată pe sens, motivație și învățare autentică.
Read MoreAtelierele susținute de Mark Church, consultant Project Zero de la Harvard, au adus în prim-plan strategiile pentru a face gândirea elevilor vizibilă în matematică. Articolul sintetizează lecțiile și resursele cheie, arătând cum aceste practici schimbă dinamica clasei și susțin o înțelegere mai profundă a conceptelor.
Read MoreRezultatele PISA 2022 arată că aproape jumătate dintre elevii români nu ating nivelul minim de competență la matematică, iar România ocupă ultimele locuri în UE la echitate educațională. Articolul analizează implicațiile pentru viitor, de ce matematica rămâne esențială și cum investiția în profesori poate aduce schimbarea necesară.
Read MorePe 21 octombrie 2023, la Brașov, a început DataMathLab, primul program de formare care aduce matematica la viață prin știința datelor și contexte autentice. 25 de profesori din 14 școli au participat la o zi intensă de training, marcând începutul unei comunități de învățare. Sesiunile au fost facilitate de dr. Daniela Vasile și Ariana Văcărețu, care au ghidat discuții și exerciții practice.
Read MoreAnca Păușan predă de peste șapte ani la Liceul Teoretic „Avram Iancu” din Cluj-Napoca și spune că pasiunea pentru învățământ a început la prima oră de practică. Născută în Reghin, cu formare muzicală și ani de studiu la pian, Anca aduce la clasă creativitate, inspirație și convingerea că elevii pot reuși orice.
Read MoreLaura Borbe, profesoară de științe socio-umane, își construiește lecțiile pe joc, dezbatere și proiecte, ghidată de întrebarea „de ce?”. După două decenii la catedră și un an sabatic pentru a-și regăsi echilibrul, crede că gândirea critică și argumentarea sunt competențe esențiale. Valoarea pe care vrea să o lase elevilor: curajul de a greși.
Read MoreCu 18 ani de experiență și opt școli la activ, Daniela Buna se definește prin rolul de învățătoare. Predă cu pasiune în Ploiești și spune că proiectele de învățare îi ajută pe copii să colaboreze și să-și descopere abilitățile. Recunoaște că școala e mai mult decât o meserie: „menirea mea e să fiu aici.”
Read MoreProfesoară de matematică la Colegiul Național „Emil Racoviță” din Cluj-Napoca, Ariana Văcărețu dezvoltă exerciții prin care elevii învață să „vorbească” matematica și să gândească critic. Fondatoare a unei asociații dedicate literației și membră Aspire Teachers, coordonează proiecte internaționale de cercetare și contribuie la integrarea data science în predarea matematicii.
Read MoreÎn vara 2021, Aspire Teachers organizează pentru prima dată caravana „Drumul către învățare autentică”, cu evenimente în șase orașe din România. Tema centrală: evaluarea ca proces și feedback-ul ca busolă. Profesori, lideri educaționali și invitați speciali se reunesc pentru două zile de ateliere, discuții și Teacher Show - o „bibliotecă vie” de practici inovatoare.
Read MoreProfesoară de biologie la Colegiul Național „Unirea” din Târgu Mureș, Cristina Branea îi inspiră pe elevi prin exemple practice și pasiune pentru „știința vieții”. Are constant olimpici și viitori medici printre elevii săi. Crede în abordarea transdisciplinară, iar relațiile de încredere construite cu elevii se bazează pe onestitate și autenticitate.
Read MorePentru a micșora decalajele educaționale, Aspire Teachers a dezvoltat o hartă a competențelor pentru clasele primare. Instrumentul operationalizează programele școlare prin descriptori clari, accesibili și utili chiar și pentru debutanți. Articolul prezintă procesul de creare, invitația de testare și modul în care poate sprijini o evaluare echitabilă.
Read MoreLa Școala „Gheorghe Vernescu” din Râmnicu Sărat, Angelina Rivera Rocabado creează un spațiu unde elevii învață, primesc sprijin emoțional și chiar o masă caldă. Ca director adjunct, a format un colectiv unit, bazat pe încredere și colaborare. Din toamnă, școala intră în programul național „școli-pilot”, cu propria curriculă adaptată comunității.
Read MoreProfesoară în Augustin (Brașov) prin Teach for România, Natalia Ginghină sprijină elevii dintr-o comunitate vulnerabilă, unde abandonul școlar e realitate zilnică. Împreună cu Adrian Secal a creat EduBuzz - un autobuz transformat în spațiu de învățare și joacă. Următorul pas: facilități de igienă pentru a reduce absenteismul și a reda copiilor demnitatea.
Read MoreÎnvățătoare și director adjunct la Școala „Grigore Moisil” din Galați, Mihaela Ciocan promovează autonomia elevilor și implicarea lor în comunitate. Coordonează proiecte de voluntariat cu elevi, părinți și colegi, iar ca lider școlar încurajează luarea deciziilor împreună. După 27 de ani la catedră, spune că sala de clasă rămâne spațiul ei de energie și bucurie.
Read More